Arrived in the Bay Area.

3 juni 2015 - Oakland, California, Verenigde Staten

Eindelijk is het zover! Wij zijn dan nu echt in The Bay Area in 'almachtige' Amerika!

Na een lange reis, die verder voorspoedig verliep, haalden Lotus en Jenn ons op. Iets wat ontzetend fijn was, want wij waren aan het eind van ons latijn na 24 uren onderweg te zijn. Gelukkig was het toen ook al redelijk laat in de avond, dus na een gezellige thee-leut uurtje met overheerlijke cupcakes, waren we erg blij dat we verder konden reizen naar ons dromenparadijs in een comfortabele bed. Ik (Anneloes) voelde me echt als een prinses.

De volgende ochtend, werden we na amper 6 uurtjes lichte slaap, alweer wakker. Jetlag zat duidelijk in onze lijf... Vanuit de woonkamer genoot ik heel erg van mijn kopje warme thee en van het bosrijke uitzicht, waar ook eekhoorns rondrennen, verwoed bezig om hun magen te vullen met allerlei vruchtjes uit de bomen. Wat een geweldig begin van onze reis!

Tot zaterdag 6 juni zijn wij "thuis" bij Lotus en Jenn in Oakland. Ze wonen in een prachtig heuvelachtige omgeving, en het is er best wel steil omhoog. Je voelt direct je kuiten, als je er loopt. Gelukkig waren we er al snel aan gewend.

Ze hebben ook 2 heel lieve honden: de temperamentvolle Fritz en de rustige, verlegen Bocce. Fritz is een echte hartendief!! Elke ochtend kwam hij ons wakker likken, bij ons liggen of op ons springen, haha! Bocce bleef op haar hoede, keek liever de kat uit de boom.

Nadat Lotus ons had afgezet bij haar werk in San Francisco, gingen wij wandelend op de verkenningstocht. Via the Business District en SF Port Bay kwamen we uiteindelijk bij het wereldberoemde Fisherman's Wharf. De pier 39 is een ware ontdekkingsreis door een 'magische Amerikaans toeristisch wereld'. Je bevindt je in een soort Amerikaans paradijs, winkels en restaurants. En als kers op de taart kon je er op je gemak genieten van de Californische zeeleeuwen die op de vlotten liggen te relaxen van de zon. Of zwemmen in de zee rondom de vlotten. Willeke genoot ook nog eens van het extraatje: de luidruchtige geluiden van de zeeleeuwen.

Lunchen... Daarover zou ik een apart hoofdstuk kunnen schrijven, haha! Mega porties!! Met de volle magen gingen we weer op pad, deze keer met de Cable Car tram. Het duurde wel lang voordat we met de tram konden vertrekken want er was een interview gaande met een basketbal speler van de immens populair Golden State Warriors. De handbediende kabeltram ritje met zijn luidruchtige bel was een hele belevenis, want die ging enorm steil omhoog of omlaag in de heuvelachtige SF. En de route door de omgeving was prachtig met al die sfeervolle Europees victoriaans huizen.

's Avonds gingen wij heerlijk uit eten met Lotus en Jenn bij een thais restaurant. Het was een leuke eerste dag!